17 internationale covers voor 2017
Abstract en abscratie, met covers die de wereld om ons heen minder
herkenbaar weergeven en met het weglaten van alle niet-essentiële aspecten, dat
is één van dé tendensen binnen de actuele beeldcultuur. En dat is duidelijk te
zien bij deze intuïtieve selectie van internationale tijdschriftcovers 2017.
Kijk mee, lees mee, en laat je inspireren om in 2018 nog meer moois te maken.
BRAND EINS, Duitsland. www.brandeins.de Deze wetenschaptitel is al jaren kampioen in
het openbreken van sociaal-maatschappelijke thema's.
AMIGA, Guatemala. www.revistaamiga.com De mode cover van het jaar? Waarschijnlijk
wel. Zoveel dynamiek, beweging, diepte, kleurbalans én illusie is uiterst
zeldzaam.
+ EIGHTY ONE, Japan. www.plus81.com Een trefzekere stijltitel met voor deze editie zes covers op een cover.
Het lijkt simpel, maar kijk eens goed wat het met je doet.
AIR BNB, U.S.A. www.airbnbmag.com One-shot Pineapple van AIRBnB in 2014 was
creatief hoogstaand maar niet zo'n succes. Deze doorstart creëert even veel
reislust. Op papier !
GARDEN&GUN, U.S.A. www.gardenandgun.com De meest hylarische
bladtitel -- Rupert, wanneer komt Tuin&Blazoen naar 't Gooi ? -- met een
mix van jacht en Southern Lifestyle.
VOGUE ARABIA, Midden-Oosten www.vogue.me Deze lancering is een mijlpaal voor de regio
- de cover is bijna een volledige Nederlandse productie met model en
fotografie.
MONOCLE, U.K. www.monocle.com Feilloze zakentitel van Tyler Brulé, met een
wereldwijde afzetmarkt, winkels, café's en web-radio. Omni-channel is het codewoord
voor 2018.
PLAYBOY, U.S.A. www.playboy.com Wereldbefaamd om de fanastische diepgravende
interviews, uiteraard. Hugh Hefner wàs de ultieme playboy.
RESIDENCE, Nederland. www.residence.nl Eclecisch interieur, individueel, luxueus en
zo persoonlijk mogelijk, zit in de lift en dat voel je onmiddelijk bij
Residence.
MEDICINSK VETENSKAP, Zweden www.issuu.com/karolinska_institutet/docs/mv_nr_3_2017 Het bewijs dat
wetenschappelijke publicaties van een gerenomeerd ziekenhuis ook uitnodigend,
herkenbaar en inrigerend kunnen zijn.
CANADIAN ART, Canada. www.canadianart.ca Een toppertje in de arena van de kunstbladen.
De covers spelen spelletjes met de toeschouwer, zoals kunst wel vaker doet.
WHERE, Frankrijk. www.wherepariseditions.com Ofwel, hoe een
schijnbaar eenvoudig stadsgisdje flink kan opvallen, tussen al dat andere
tijdschriftgeweld.
CRIME, STERN, Duitsland. www.stern-crime.de Een niche uitgave van
Stern. Gruwelen en wegdromen, zonder een vuiltje aan de lucht, vanuit je eigen luie fauteuil.
INTERNI, Italië. www.internimagazine.it Een roemrijk interieur
decoratie magazine zoals enkel de Italianen het kunnen, altijd intrigerend en
veelzijdig.
VOGUE LIVING, Australië. www.vogue.com.au/vogue+living Met recht één van de
sterkste titels uit de internationale Condé Nast groep.
VEGOURMET, Zweden. www.vegourmet.se Wie denkt of zegt dat vegetarisch eten
eenzijdig of saai is, moet dringend intekenen op een abonnement van deze
Vegourmet.
HELLO AMSTERDAM, Nederland. www.helloamsterdam.com Simpelweg een stadsgids
zonder weerga. Uitnodigend, inspirerend, en vol belofte.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home